20120103

Perihal Mimpi

Mimpi adalah gambaran yang boleh dilihat oleh manusia di dalam tidur mereka. Saya pasti, semua orang pernah mengalami mimpi sama ada menggembirakan, menyedihkan, menyeronokkan mahupun menakutkan.

Sejak akhir-akhir ini, aku kerap bermimpi. Aku tak tau nak kategorikan mimpi aku itu sebagai apa. Mungkin petunjuk, berita atau hanya mainan tidur. Dan mungkin juga sebab aku banyak sangat baca novel yang berunsurkan fantasi sampai termimpi-mimpi.

Mimpi terbahagi kepada tiga jenis:
1. Mimpi yang benar dan baik, sebagai berita gembira dari Allah
2. Mimpi yang menyedihkan daripada syaitan
3. Mimpi yang berkaitan dengan apa yang berlaku pada diri
Mimpi setiap manusia bergantung kepada jiwa, agama, akhlak, keadaan dan sifat mereka. Mimpi yang baik kita jadikan sebagai pedoman, manakala mimpi yang buruk, kita abaikan.

1 comment:

Juliet_iRa~" said...

ko mimpi ape ha?;p

pss : ahaha..mmg byk sgt choice kot..kitaorg mkn udang apa tah..heee..iqmal y pilih..